יום שלישי, 26 באוקטובר 2010

22) המצפה של "ויקטוריה פיק" (Victoria Peak) – כולל הנסיעה ב Peak Tram ו מוזיאון מאדאם טוסו

מה ? הנופים המרהיבים הנשקפים ממצפה Victoria Peak (הקרוי, בקצרה : The Peak) מככבים על אינספור גלויות, פוסטרים, ברושורים ואתרי אינטרנט ומסמלים, יותר מכל דבר אחר, את המטרופולין הונג קונג. הנסיעה ברכבת ההרים ההיסטורית (The Peak Tram), המטפסת במעלה ההר כבר למעלה מ 120 שנה, היא חוויה שאסור להחמיץ.

כשמגיעים למעלה, אפשר להסתפק במצפים הרגילים ובמרכזי הקניות שופעי המסעדות ובתי הקפה ואפשר גם להמשיך אל המצפור אשר על גג הבניין (בתשלום), המצויד במשקפות טלסקופ ומעניק מבט פנורמי מושלם של 360 מעלות על העיר והאיים הסובבים אותה.

עוד אטרקציה מרכזית ב"ויקטוריה פיק" היא השלוחה ההונג קונגית של מוזיאון בובות השעווה של "מאדאם טוסו" (Madame Tussauds).

מומלץ להגיע לכאן פעמיים במהלך הביקור בהונג קונג: פעם אחת בשעות היום ופעם אחת בשעות הערב, כשמיליוני אורות מציפים את שמי הלילה בשלל צבעים.

איך להגיע ? הדרך הפופולארית ביותר להגיע ל Victoria Peak היא עם רכבת ההרים (Peak Tram), אם כי בימים של ראות טובה אני ממליץ לעשות כיוון אחד באוטובוס וכיוון אחד ב Peak Tram (בשעות הערב אין כל כך טעם לנסוע באוטובוס).

איך מגיעים לתחנה התחתונה של "רכבת ההרים" (Peak Tram Lower Terminus) ? התחנה נמצאת על Garden Road מס' 33 :
עם הרכבת התחתית : מיציאה J-2 של תחנת MTR-Central, חוצים את גינת Chater Garden המקסימה באלכסון (לכיוון גורד השחקים של Bank of China, אותו אפשר לזהות בקלות בזכות צורות ה"איקס" וה"זיג זג" הייחודיות שלו). חוצים את Queen’s Road Central לכיוון הכניסה של מגדל Cheung Kong Centre שמצידו השני של מעבר החציה ומשם עולים לאורכו של Garden Road. חולפים על פני קתדרלת סנט ג'ון (St. John's Cathedral), אותה תראו מימינכם. חוצים את Lower Albert Road ומיד חוצים את Garden Road לכיוון המזרקה שמשמאלכם – שם נמצאת הכניסה לתחנה (עשר דקות בערך).
לחשמלית יש תחנה ליד הפינה של Queensway ומגדל Cheung Kong Centre ומשם אפשר פשוט להיכנס ל Garden Road ולעלות לתחנה.
למי שבא מ"צים-שא-צוי" עם המעבורת ולמי שסתם לא מתחשק ללכת : אוטובוס "שאטל" מס' 15C יוצא מחניון האוטובוסים אשר ליד רציף המעבורת Star Ferry ומגיע לתחנה התחתונה של ה Peak Tram תוך כמה דקות.

איך מגיעים למצפה "ויקטוריה פיק" עם אוטובוס ? כאמור, אפשר להגיע ל Peak עם אוטובוס מס' 15 או עם מיניבוס-גג-ירוק (GMB) מס' 1.
אוטובוס מס' 15 יוצא לדרכו מחוץ לרציף Star Ferry ב Central ועובר דרך ה Bus interchange ב Exchange Square (יציאה A של MTR-Central), כמו גם דרך התחנות הבאות : מחוץ לבניין City Hall (על Connaught Road Central), מחוץ לתחנת MTR-Admiralty (מחוץ לגינה הקטנה – פונים ימינה איך שיוצאים מ C-1), על Queen's Road East מס' 182 ב Wan chai (בערך מול מגדל Hopewell Centre) ועל Queen's Road East מס' 264 ב Wan Chai (מחוץ ל Wanchai Market).

בדרכו לפסגה, עוצר האוטובוס בשני מקומות מעניינים (וקרובים אחד לשני) והם רחוב Bowen Road ומצפור Stubbs Road Lookout. שווה לרדת, לטייל מעט ואז להמשיך הלאה, ל Victoria Peak.

המיניבוס יוצא ליד בניין City Hall (על Connaught Road Central – אפשר להגיע בקלות דרך יציאה K של MTR-Central) ועולה ל"ויקטוריה פיק" דרך Cotton Tree Drive (פארק הונג קונג).

לאן ממשיכים מכאן ? למי שיש מעט זמן, כדאי מאוד לצאת לטיול רגלי באחד (או יותר) מהמסלולים הקלים באזור הפסגה. חוץ מזה, כאמור, מומלץ לבקר ברחוב Bowen Road ו"סלע האוהבים" ו/או במצפור Stubbs Road Lookout בדרך אל / מ הפסגה (לאורך המסלול של אוטובוס מס' 15).

למידע נוסף:
כל הזכויות שמורות ל אסיה-פסיפיק מדריכים בע"מ © 2009-2010

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה