יום שני, 25 באוקטובר 2010

64) Kowloon Walled City Park

מה יש שם ? הפארק של "העיר מוקפת החומה של קאולון" הוא מקום שלא הרבה מבקרים מגיעים אליו וחבל... למרות שלכאורה מדובר רק ב"עוד פארק", המקום אוצר בחובו את אחד הסיפורים הכי מעניינים, שלא לומר הזויים, בהיסטוריה של הונג קונג...

 
סיפורו של האתר הזה מתחיל לפני כאלף שנים, עת הוקם כאן מבצר קטן שנועד להגן מפני התקפות פיראטים...

 
עם השנים צבר האזור חשיבות והמבצר הלך והתפתח ובשנת 1898, לאחר שהשלימה בריטניה את השתלטותה על הונג קונג, השיגה סין הסכם כי המתחם יישאר כמובלעת סינית בתוך הונג קונג הבריטית. בהיעדר "בעל בית" של ממש, התפתחה במובלעת הקטנטנה עיר מטורפת לחלוטין, אשר שימשה מקום מקלט לפורעי חוק ובה שגשגו בתי זונות, מאורות הימורים, מסעדות המגישות בשר כלבים, ארגוני פשע ומה לא...

 
בשנת 1993, תשע שנים לאחר חתימת ההסכם הסינו-בריטי, עלו הבולדוזרים על "סדום המודרנית" ומחו אותה מעל פני האדמה... כיום יש כאן פארק יפה, עם לא מעט שרידים היסטוריים מגלגוליו השונים של המבצר וכן פינת הנצחה עם כמה תמונות ותשריטים, המנציחים את ההווי המיוחד שהתפתח ב"עיר מוקפת החומה של קאולון".

 
איך מגיעים : לוקחים את יציאה A של תחנת MTR-Lok Fu ואיך שיוצאים מסתובבים ועולים עם רחוב Wang Tau Hom East עד לצומת (עוברים מתחת לגשר הולכי רגל המחבר שני בניינים). בצומת פונים שמאלה ל Junction Road ומתחילים לרדת לאורכו. פונים שמאלה ל Tung Tau Tsuen Road (הרחוב השלישי משמאל) וכעבור דקה או שתיים רואים את הכניסה לפארק מצד ימין.

 
אוטובוס מס' 1 של KMB מגיע לכאן מהטרמינל של Star Ferry, דרך Nathan Road (תחנות ב Tsim sha Tsui ו Mong Kok, עד Tung Tau Tsuen Road).

 
נ.ב : על הפינה של Junction Road ו Tung Tau Tsuen Road יש מקדש סיני קטן ועתיק יומין המצדיק ביקור.

 
לאן ממשיכים : כדאי לעבור ל Carpenter Road, מצידו השני של הפארק ולהיכנס לרחובות הקטנים המסתעפים ממנו, שם יש שפע של מסעדות עממיות טובות, כולל כמה וכמה מסעדות תאילנדיות ווייטנאמיות ואפשר, כמובן, להמשיך לאתרים כמו מקדש Wong Tai Sin (תחנה אחת ב MTR), מנזר Chi Lin Nunnery וגני Nan Lian Garden (שתי תחנות ב MTR), מסעדות הדגים וכפר הדייגים ב Lei Yue Mun, סימולטור הטיסה של "Flight Experience", או Ladies' Market והשווקים של Mong Kok.

 
מידע נוסף :
 

 
כל הזכויות שמורות ל אסיה-פסיפיק מדריכים בע"מ © 2009-2010 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה