יום שלישי, 26 באוקטובר 2010

31) Noonday Gun

מה ? התותח הימי המצוחצח הוצב לראשונה לא רחוק מכאן, לפני כ 150 שנה, על ידי אחד מבתי המסחר הגדולים בהונג קונג וירה מטחי כבוד בכל פעם שהגיעה ספינה של הסוחרים האירופאים הגדולים (ה Tai Pan, כפי שהם כונו כאן). השלטונות הקולוניאליים סברו כי כבוד שכזה, ראוי שיישמר רק עבור פקידי ממשל בכירים והחליטו "להעניש" את בית המסחר על הזלזול... העונש שעליו הוחלט היה שהתותח ירה כל יום ב 12 בצהריים בדיוק, על מנת לסמן את חצי היום.

למרות שהשלטון התחלף והונג קונג חזרה לידיים סיניות, המסורת הבריטית הזאת עודנה נשמרת בקפדנות ובכל יום, ב 12 בצהריים בדיוק, נערך במקום טקס מוקפד, המושך קהל צופים קטן...

איך מגיעים ? עם הרכבת התחתית : מיציאה D-1 של MTR-Causeway Bay פונים שמאלה ל Lockhart Road ואז ימינה ל Cannon Street הקטן. הולכים לאורכו עד הסוף, פונים ימינה ל Gloucester וכעבור דקה מגיעים לחזית של מרכז הקניות World Trade Centre ומלון Excelsior הצמוד אליו. כאן יש כניסה למעבר הולכי רגל תת קרקעי המוביל לתותח.

מי שמגיע עם חשמלית מ Sheung Wan ו Central ו Admiralty ו Wanchai : יורדים בתחנה ליד הפינה של Paterson, נכנסים למדרחוב והולכים לאורך רחוב Paterson עד סופו. שם פונים שמאלה ואתם במלון Excelsior והמעבר התת קרקעי.

לאן ממשיכים מכאן ? "מסע שופינג" ב Causeway Bay , פארק ויקטוריה, מקדש Tin Hau של Causeway Bay ומקדש Lin Fa Temple.


כל הזכויות שמורות ל אסיה-פסיפיק מדריכים בע"מ © 2009-2010

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה