יום שני, 25 באוקטובר 2010

90) מסלולי הליכה מדהימים ומוזיאון פתוח בכפר נטוש, במרכז המבקרים Sai Kung Country Park Visitor Centre

איזה אטרקציה ? שמורות טבע יפהפיות, חופים מקסימים, כפר נטוש בו תוכלו לראות כיצד חיו תושבי האזור בימי קדם וגם כמה אטרקציות למשפחה...

מה ? מרכז המבקרים (Sai Kung Country Park Visitor Centre) נמצא בכניסה לשמורות הטבע של חצי האי סאי-קונג ומתפקד כמוזיאון קטן המציג את החי והטבע בשמורות ומספק למבקרים מידע פרקטי לגבי מסלולי ההליכה. רצוי לערוך ביקור קצר במקום (מה גם שהוא די מעניין) לפני שממשיכים ל"מוזיאון הפתוח" ולמסלולי ההליכה.

המוזיאון הפתוח - Sheung Yiu Folk Museum, עושה שימוש בבתיו של כפר נטוש מן המאה ה-19 וממחיש כיצד חיו בני ה Hakka באזור זה בימים עברו... מומלץ מאוד לבקר כאן : פתוח כל יום, חוץ מימי שלישי, כריסמס, יום השנה החדשה וראש השנה הסינית, מתשע בבוקר עד ארבע אחר הצהריים.

מכאן ממשיכים למסלולי ההליכה : מי שלא ממש רוצה להתאמץ, יכול להסתפק במסלולי המשפחות המקסימים שבסביבת מרכז המבקרים ומי שרוצה קצת ללכת ולהזיע מוזמן לעלות על שביל MacLehose Trail, המתחיל ממש כאן (מדובר על מקבילה הונג קונגית ל"שביל ישראל" שלנו) ולצעוד לאורך הקטע הראשון שלו אל חופיו של מאגר המים הגדול בהונג קונג, הלא הוא High-Island Reservoir... ליד הסכר של המאגר, במרחק לא רב ממרכז המבקרים, יש מרכז לספורט ימי ופארק אסטרונומי קטן ומעניין (המופעל על ידי מוזיאון החלל ב Tsim sha Tsui). המעוניינים בהליכה קצת יותר רצינית יכולים להמשיך מכאן הלאה, לאורכו של שביל MacLehose Trail, להקיף את המאגר ולהגיע אל מפרץ Long Ke Wan והחוף היפהפה שלו... שם תוכלו להרגיש ממש "רחוקים מהציוויליזציה"...

איך מגיעים ולאן הולכים ? בתור התחלה, צריך להגיע למקום בשם Pak Tam Chung (בסינית 北潭涌 ), שם נמצאים תחנת האוטובוס, מרכז המבקרים והחניון/קמפינג : מהעיירה Sai Kung לוקחים מיניבוס גג-ירוק (GMB) מס' 7 או 9, או אוטובוס מס' 94 של KMB.

בימי ראשון וחגים אפשר גם לנסוע עם אוטובוס 96R של KMB (מתחנת האוטובוס הצמודה לתחנת MTR-Diamond Hill) ואוטובוס 698R של Citybus.

ממרכז המבקרים ממשיכים ישר על Tai Mong Tsai Road וכעבור כמה דקות פונים ימינה לשביל הליכה הקרוי Pak Tam Chung Nature Trail, עוברים גשרון קטן וכעבור כמה דקות אתם ב"מוזיאון הפתוח".

חוזרים לכביש, פונים ימינה וממשיכים ללכת על Tai Mong Tsai Road. בצומת ממשיכים ימינה ונכנסים לקטע הראשון של שביל MacLehose Trail (יש שם שלט עץ גדול עם מפה) וכעבור פחות משעה תגיעו לסכר המערבי, שם יש מרכז לספורט ימי בשם The Chong Hing Water Sports Centre ובו תוכלו להשכיר סירות וקיאקים ו"פארק אסטרונומי" קטן (Astropark) בו תוכלו להתוודע לסוגים שונים של טלסקופים.

אם ממשיכים הלאה עם שביל MacLehose Trail, מקיפים את מאגר המים הענק מדרום ומגיעים לסכר המזרחי, שם יש "מסלול גיאולוגי" (ראו קישור) ומשם אפשר להגיע למפרץ Long Ke Wan, שם אפשר להתנתק מהקידמה ולנקות את הראש מול אחד החופים היפים בהונג קונג...

למידע נוסף :

כל הזכויות שמורות ל אסיה-פסיפיק מדריכים בע"מ © 2009-2010

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה