יום שלישי, 26 באוקטובר 2010

25) סמטאות שוק ב Wanchai

מה ? ברחובות הקטנים מהם החל אזור Wanchai להתפתח, לפני למעלה ממאה שנים, בין Johnston Road ו Queen's Road East, יש שילוב של בתים ישנים והמון דוכני שוק קטנים וססגוניים... בהחלט שווה להקדיש לאזור שעה קלה – אפילו אם לא קונים כלום.

הרחובות הכי שווים הם: Tai Yuen Street (רחוב השוק שממנו, בדרך כלל, מתחילים), סמטת Spring Garden Lane המקבילה אליו והסמטאות Tai Wong Street East ו Ship Street הנמצאות מעט מערבה משם. אם אתם כבר בסביבה, כדאי גם לחצות את Queen's Road East ולבקר במקדש Hung Shing Temple וב"בית הכחול" (Blue House) הנמצא על Stone Nullah Lane.

איך להגיע ? יציאה A-3 של תחנת MTR-Wanchai לוקחת אתכם הישר ל Johnston Road. חצו אותו לצד השני ואתם בפינה של Tai Yuen Street.

החשמלית עוצרת על הפינה של Johnston ו O'Brien, מרחק זריקת אבן מהכניסה לסמטת Tai Yuen.

מסלול הליכה מומלץ : היכנסו ל Tai Yuen Street מ Johnston Road (כמפורט למעלה) ובקצה הרחוב פנו ימינה ל Queen's Road East. כמה צעדים יביאו אתכם לפינה של Spring Garden Lane – לכו לאורכו עד הסוף ופנו שמאלה ל Johnston Road. על הפינה של הסמטה הרביעית משמאל (Tai Wong Street East) נמצא The Pawn – מבנה קולוניאלי מרשים אשר שימש כבית משכונות בימים עברו והוסב לאחרונה למסעדה-בר משגשגת (ומומלצת). בית אחד לאחר ה Pawn פונים שמאלה ל Ship Street הקטן והולכים לאורכו עד הסוף (חוצים את Queen's Road East וממשיכים במעלה מדרגות האבן) ומגיעים לבית קלאסי נטוש בשם Nam Koo Terrace, הקרוי בחיבה "הבית רדוף השדים של Wanchai"... חוזרים כמה צעדים במורד המדרגות של Ship Street ופונים ימינה ל Queen's Road East. כעבור דקה תיראו את מקדש הקטנטן (חוסה בצלו של עץ גדול – ממש ליד מעבר החציה). מומלץ לבקר במקדש לפני שממשיכים הלאה... עוד כמה צעדים לאורכו של Queen's Road East ואתם מגיעים לפתחו של מגדל Hopewell Centre , בו שוכנת המסעדה המסתובבת היחידה בהונג קונג. ממשיכים לפסוע על Queen's Road East, חולפים על פני סניף הדואר הישן של Wan Chai ופונים ימינה לרחוב Stone Nullah Lane עליו נמצא "הבית הכחול" – שריד אחרון לסגנון בניה בשם Tong Lau אשר רווח בהונג קונג לפני למעלה ממאה שנה. כאן יש גם מוזיאון קטן, אך מעניין, הממחיש את חיי היום-יום בימים עברו.
עוד כמה צעדים במעלה Stone Nullah Lane ואתם מגיעים ל מקדש Pak Tai Temple הקטן, שגם בו כדאי לבקר.
יורדים בחזרה ל Queen's Road East, חוצים אותו, פונים שמאלה וכמעט מיד ימינה, ל Tai Yuen Street אשר לוקח אותנו ל Johnston Road ולתחבורה הציבורית.

אטרקציות נוספות באזור : מרכז הכנסים והתערוכות של הונג קונג ו"רחבת הטקס" (Golden Bauhinia Square) הצמודה אליו, גורד השחקים Central Plaza (אין מה להיכנס לתוכו – מספיק להתרשם מבחוץ), Wan Chai Computer Centre, המזללה העממית Joy Hing Food Shop, מסעדת Fook Lam Moon, מסעדה-בר The Pawn, מסלול ההליכה ברחוב Bowen Road ו"סלע האוהבים" או מצפור Stubbs Road Lookout...

למידע נוסף:
אתר המסעדה המסתובבת (כולל מידע, מחירים ושעות פתיחה)

כל הזכויות שמורות ל אסיה-פסיפיק מדריכים בע"מ © 2009-2010  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה