יום שלישי, 26 באוקטובר 2010

34) המוזיאון להגנת חופים של הונג קונג – Hong Kong Museum of Coastal Defence

מה ? המוזיאון הנהדר הזה נבנה על גביו של מבצר Lei Yue Mun Fort, אשר נבנה על ידי הבריטים לפני כ 130 שנה כדי להגן על הכניסה המזרחית ל"נמל ויקטוריה" ונחשב בזמנו לאחד המבצרים האדירים ביותר בעולם.

המוזיאון מחולק לשני אגפים : השביל ההיסטורי (The historic trail) לוקח את המבקרים דרך שרידיו של המבצר האימתני, כולל אוסף תותחי החוף, החפירות והבונקרים ואילו הביצור המרכזי (redoubt) מכיל תערוכה המציגה 600 שנה של הגנת חופים באזור דרום-סין וכוללת המון פריטים היסטוריים מעניינים... מחרבות ורובים עתיקים ועד תלבושות ועוד...

איך להגיע ? ממסוף החשמלית (Shau Kei Wan Terminus) נכנסים ל Shau Kei Wan Main Street East ויורדים איתו עד הסוף (היכן שגשר עילי עובר מעל הכביש). פונים ימינה (באלכסון) ל Tung Hei (הרחוב הנמשך מתחת לגשר העילי) והולכים לאורכו עד שרואים את הכניסה למוזיאון מצד שמאל שלכם.

אם מגיעים עם הרכבת התחתית, לוקחים את יציאה B-1 או C של MTR-Shau Kei Wan חוצים את הגינה הקטנטנה, פונים שמאלה ל Shau Kei Wan Main Street East וממשיכים כמו בהסבר למעלה.

מה עוד יש לראות באזור ? ניתן (ואף מומלץ) לשלב את הביקור במוזיאון עם טיול רגלי באזור Shau Kei Wan בו יש כמה מקדשים ישנים, חנויות ומזללות אותנטיות ואפילו את אחד מהכפרים האחרונים ששרדו בחלק זה של המטרופולין (ראו את הכתבה הבאה, הלוקחת את המבקר דרך המסלול של Shau Kei Wan

למידע נוסף : מידע כללי על המוזיאון (איך להגיע, שעות פתיחה וכיו"ב), מתוך אתר הבית שלהם


כל הזכויות שמורות ל אסיה-פסיפיק מדריכים בע"מ © 2009-2010


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה